29 Grudnia 2016, imieniny Dawida Tomasza Dominika
Strona GlownaPolecaneLista użytkownikówPortalLogowanie
Artykuł
2012-10-10 08:25:26 Powiat Racibórz

Starosta A. Hajduk nie zgadza się z wersją wydarzeń przedstawianą przez A. Sebzdę. Największe kontrowersje budzi tryb odwołania A. Sebzdy. Czy zarząd powiatu sporządził antydatowaną uchwałę?

zobacz artykuł
 
reklama
Dyskusja (11): A.Hajduk nie zgadza się z wersją Sebzdy Strony: 1Dodaj komentarz
~zucker ... (2012-10-14 21:28)
Ocena: 0 + | - Cytuj

i tak importujJEMY z ... Suazzi.
To taki malutki afrykanski kRAJ ...
potem z 1000 kg ,,big-backo,, sprzedawny jest jako... ,,Krolewski,, :)

~LUKI (2012-10-14 12:02)
Ocena: 0 + | - Cytuj

W związku z próbą podważenia, w innym wątku, treści merytorycznej mojego postu, poniżej podaję link do źródła („Nowiny” - list pana Sebzdy, zamieszczony w artykule pt.: >>Tu nie chodzi o „Misia”, ale o drogi i grosz publiczny<<, z dnia 29.09.2012.) : http://www.nowiny .pl/86189-tu-nie-chodzi-o-misia-ale-o-drogi-i-grosz-publiczny.html (skopiuj link, a następnie po wyrazie „nowiny” usuń spację).
Cytat z tego artykułu:
...”Wariant pierwszy zakłada wniesienie aportem majątku ruchomego PZD do Przedsiębiorstwa Robót Drogowych sp. z o.o., którego jednoosobowym udziałowcem jest Gmina Racibórz. Pracownicy fizyczni i fachowy nadzór zostaliby przeniesieni na podstawie art. 23' Kodeksu Pracy na dotychczasowych warunkach. Po tej zmianie struktura udziałów kształtowałaby się następująco: 75% Gmina Racibórz, 25% Powiat Raciborski. Statut Spółki byłby odpowiednio zmieniony, tak by do jej podstawowych zadań należała kompleksowa dbałość o stan dróg zarówno gminnych jak i powiatowych, a w zakresie zleconego, bieżącego utrzymania również dróg wojewódzkich w obrębie powiatu. Obniżone koszty funkcjonowania Spółki (dzięki efektowi synergii) oraz dodatkowe zlecenia z Powiatu i Województwa (tj. minimum 6 mln złotych) mogłyby wkrótce poprawić stan ekonomiczno-finansowy tej firmy, a co ważniejsze stan naszych dróg. Za tym rozwiązaniem przemawia również to, że Spółka mogłaby dodatkowo świadczyć m. in. w zakresie drogownictwa usługi na zewnątrz, komercyjnie, a jednostka budżetowa jaką jest PZD, tego robić nie może. Pozwoliłoby to również na lepsze wykorzystanie istniejącego potencjału kadrowego i sprzętowego.
Jest jednak jeden minus takiego rozwiązania. Otóż w spółce, za jej stan i wyniki odpowiada Zarząd przed Radą Nadzorczą. W jednostce budżetowej, to w praktyce ubezwłasnowolniony dyrektor i jego  pracownicy raportują bezpośrednio Panu Staroście.”...
O sprawie zamiaru zbycia przez miasto PRD pisały dostatecznie lokalne media, więc nie muszę się powtarzać.

~LUKI (2012-10-13 06:10)
Ocena: 0 + | - Cytuj

Oto jak pan Adam S. zakończył restrukturyzację raciborskiej cukrowni:
http://www.raciborz.com.pl/art10017.html
Pamiętajmy, że jednym z postulatów nowej koncepcji funkcjonowania PZD wg. pana S. było włączenie PZD do PRD, które miasto zamierza zbyć!
Pytam się więc: ile osób miało być tym razem "zrestrukturyzowanych"? oraz, o ile zwiększyłaby się wartość PRD po realizacji tej strategii i czy wpłynęłoby to na ewentualną cenę zbycia tego przedsiębiorstwa, skoro negocjacje już trwają?
W mojej ocenie sprawa wcale nie jest jednoznaczna. Warto zastanowić się nad tym kto i czyjego intersu pilnuje?

~PiotrC. (2012-10-12 06:26)
Ocena: 0 + | - Cytuj

Panie Piotrze D.
Działać na rzecz lokalnej społeczności można bez mieszania tego z polityką, co niniejszym czynię od wielu lat:) Mnie osobiście średnio już interesuje, kto i co będzie pamiętał za 2 lata i dobrze mi z tym...:)
pozdrowienia....PC

~Piotr D. (2012-10-11 13:07)
Ocena: 0 + | - Cytuj

Panie Piotrze C. - cóż to za agitacja polityczna? Wybory samorządowe dopiero za dwa lata, a do tego czasu nikt nie będzie pamiętał ani o panu Adamie, ani o całej tej aferze. Szkoda.

~Piotr C. (2012-10-11 06:01)
Ocena: 0 + | - Cytuj

Panie Adamie, powinien mnie Pan jeszcze pamiętać. Z uwagą śledzę Pana batalię, a także odnotowałem w pamięci jedną z wypowiedzi, a mianowicie, że wrócił Pan do Raciborza między innymi po to by nabytą wiedzę, umiejętności i doświadczenie spożytkować dla dobra tego miasta i lokalnej społeczności...Jesli nadal Pan tak myśli, jesli nadal takie są Pańskie plany proszę o kontakt. Moglibyśmy się spotkać i chwilkę na ten temat podyskutować, mam pewną ofertę, która być może Pana zainteresuje. W każdym razie miło byłoby chwilę powspominać dawne czasy...Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia PC
PS "Namiary" na mnie znajdzie Pan w redakcji......

~wyborca (2012-10-10 19:57)
Ocena: 0 + | - Cytuj

Głos Adama Sebzdy wydaje się rzeczowy.  Liczby nie kłamią. Budżet jaki jest wszyscy widzą. Bezrobocie jest ale to nie powód by tworzyć sztuczne miejsca pracy w urzędach - administracja nasze pieniądze zjada. To jest okrdanie społeczeństwa.

~piotrek zyszkołka (2012-10-10 16:24)
Ocena: 0 + | - Cytuj

Panie Sebzda, wszystko fajnie, ale debaty nie będzie, chyba że przed wyborami przyszłymi, bo "dla nich" najlepiej sprawę po prostu wyciszyć, olać, w końcu się ludziom znudzi, zapomną i tyle z tego będzie. Teraz jest pan na ustach wielu Raciborzan, ale za trzy miesiące? Mimo, że słuszne, to już będzie po prostu nudne. taka smutna prawda... no ale może akurat, warto próbować, powodzenia!

~Adam Sebzda (2012-10-10 12:59)
Ocena: 0 + | - Cytuj

W związku z moją niedawną rezygnacją ze stanowiska dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg, w lokalnych mediach pojawiły się informacje dotyczące różnicy zdań pomiędzy mną i panem Starostą. Chciałbym jeszcze raz wyjaśnić, że główną osią tego sporu nie były personalia, lecz sposób wydawania publicznych pieniędzy na drogi w powiecie raciborskim.
Łączna, teoretyczna długość dróg powiatowych wynosi ok. 170km. Jaka jest ich faktyczna długość nie wie nikt (część dróg istnieje tylko na papierze), więc należałoby to pilnie zweryfikować (co było jednym z moich pierwszych poleceń wydanym pracownikom merytorycznym PZD). Według mojego wstępnego rozpoznania, ich długość nie przekracza 160 km. Dodatkowo PZD administruje drogami wojewódzkimi na terenie powiatu o łącznej długości ok. 100km. Nikt jednak nie wie czy to jest dla PZD, a więc również dla naszego powiatu opłacalne czy nie - ponieważ nie prowadzi się odrębnego rozliczenia przychodów i kosztów tej działalności. Nie są to zadania obligatoryjne starostwa, więc to rachunek ekonomiczny powinien być (a nie jest) podstawą do decyzji o zajmowaniu się tymi drogami na zlecenie.
Budżet  PZD w kolejnych latach wynosił ( wg. strony BPI Starostwa):
•    2009 – 6 275 646
•    2010 – 7 640 384
•    2011 – 4 129 827
•    2012 – 3 643 354
•    2013 –  ? (idę o zakład, że realnie będzie mniej niż w 2012)
Roczny budżet na wynagrodzenia na wynosi ok. 1 000 000 i z roku na rok nie maleje, choć pracownicy fizyczni nie zarabiają dużo.
W tej sytuacji apeluję do powiatowych decydentów o merytoryczną dyskusję i odważne decyzje. W wyniku restrukturyzacji, którą proponowałem można zaoszczędzić rocznie ok. 400 000 zł. Te pieniądze są niezbędne - na rozjeżdżone drogi w powiatowych gminach lub zdekapitalizowany sprzęt techniczny, niezbędny do ich utrzymania.
Adam Sebzda

~alibaba (2012-10-10 09:08)
Ocena: 0 + | - Cytuj

chyba ze zarzad powiatu zebral sie w trybie przyspieszonym i mimo to sporzadzil uchwale, np po pracy, jak mus to mus w koncu:)

~zapaso (2012-10-10 08:40)
Ocena: 0 + | - Cytuj

sebzda nie wie  ze trzeba ajer lizać ?  a moze  biedak  nie wie komu ?   tak mowi fama ,  ja tylko pisze . . .

Dodaj komentarz
Strony: 1
Szukaj podobnych tematów:
szukanie zaawansowane
Dodaj nowy temat
Logowanie
Ostatnio dodane komentarze
Najdłuższe dyskusje
Ostatnio dodane w tym dziale
Najczęściej komentowane (ostatnie 60 dni)
Najaktywniejsi zarejestrowani komentatorzy
Statystyki
Katalog